Neobjavljeno na Siolu

Kako si bomo odpustili, če se sproži CO2 in zaduši 30 mladih staršev, ki bodo presrečni, da so dobili delo v novi fabriki?

10.09.2017

Z vlado uglašeni direktorji podpirajo izgradnjo koruptivnega 2. tira, med prijatelji, brez razpisa! Oni vedo, kdo bo plačal

8.09.2017

Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom?

1.09.2017

Projekt Magna: objava pogovorov iz ozadja

1.09.2017

Spoštovani g. Vojko Bernard, predsednik, Pravkar sem prejel informacijo, da se bo NVO Alpeadria green pritožila na izdano okoljevarstveno soglasje za gradnjo koncerna Magna Nukleus v Hočah pri Mariboru. Zaradi zaskrbljenosti nad gospodarskim stanjem v regiji sva se podpisani in g.Boris Sovič, kot nekdanja župana, skupaj prizadevala obrazložiti zadeve vsem NVO  kot stranskim udežencem v postopku. pri tem sva v ponedeljek dne 28. avgusta v Ljubljani organizirala razgovor z vsemi NVO. Žal se tako na najine pisne informacije in vavabilu za razgovor niste niti enkrat odzvali. Celo z g.Gorazdom Marinčkom, predsednikom Slovenskega-e foruma, smo našli glede na pomen projekta za celotno regijo ,skupen jezik in pripravil je svoj predlog, ki ga bo Ministrstvo za gospodarstvo uskladilo z Magno, da s pritožbo ne bi pregnali investicijo mednarodnega koncerna iz Slovenije. Ne vem, kaj je vzrok za morebitno pritožbo Alpeadriagreen. V kolikor gre le za določene pomisleke, potem predlagam, da postopamo enako kot v primeru g.Marinčka in predloge vklučimo v separatno pogodbo. Prepričan sem,da lahko najdemo skupen jezik in zadevo pripravimo tako, da strahovito podhranjena regija ne izgubi možnosti gospodarskega razvoja. Vsak trenutek sem vam na razpolago za razgovor, zato dajem tudi mojo tel. številko  in moj e-mail Vljudno prosim za povratno informacijo. S spoštovanjem, zasl. prof. dr. Alojz Križman, nekdanji rektor Univerze v Mariboru, nekdanji župan Maribora in častni občan Maribora ------- Spoštovani g. Križman Sam sem tudi glasoval kot član AAG in moram reči, da je bila težka odločitev. Kot arhitekt upravičeno trdim, da so bolj primerne lokacije, kot pa obdelovalna zemlja. Kjer bi se lahko hkrati saniralo še opuščene industrijske cone. Prvo napako ste Mariborčani naredili, ko ste odgnali Teslo ker bi bili sedaj svetovni v elektro in elektronski industriji.  Zakaj ste odgnali Siemens, Bosch in BMW? No pa tudi dve leti nazaj, ko se je zanimal IBM in se je potem raje odločil za Hrvaško.Podoben center je zgradil v Brnu pred 10 leti, zelo cveti univerza in sedaj je tam zaposlenih 4.000 ljudi, ki imajo boljše delovna mesta, kot pa čistilci robotov v lakirnici, nihče pa ne omenja, da gre pravzaprav za veliko galvano, ki je postopek pred lakiranjem. Pred 20 leti sem si z skupino študentov strojništva 6 tednov ogledoval industrijo v Ameriki obiskali smo vse od tovarne zobnikov, avtomatskih menjalnikov do montažne linije Cadilakov, , Jon Dear, Boeing , … in tudi novo upravno stavbo Craysler kjer os nameravali zgraditi še tovarno  seveda je tovarna že zgrajena in ogromno območje seveda sedaj že pozidano in premajhno. Lokacija v Hočah je enostavno premajhna za dolgoročno širjenje podjetja, poleg tega pa je zelo blizu letališča, ki se z izjemo nekaj letal mesečno izključno uporablja za šolanje pilotov, kar povečuje nevarnost in je bližina tovarne morda neprimerna. Bodimo odkriti tudi letališče je bila precej zgrešena investicija, glede na bližino letališča Gradec a. Nimajo predvidene uporabe deževnice, ki je kot »mehka« voda idealna za uporabo kot tehnološka voda. Vsaka nova hiša ima danes inštalacijo za sivo vodo.Država bo naredila tir do letališča ne nas »hecat« povejte jasno in glasno naredili jim bo tir do tovarne. PA tudi tir Maribor –Šentilj bo potreboval nazaj drugi tir.Zakaj bojo delavci pri nas manj plačani, ker bo šel prevoz v njihovo škodo, ne pa v višjo ceno izdelka. Zakaj je vizija naše države 37km za enotirni tir »drugi tir«, za razdaljo med Divačo in Koprom 27km, ki se naj bi zgradil v 8 letih. Če pa bi lahko bila domače znanje in domača podjetja za dvotirno železnico zgrajeno v 3 letih enako kot sedaj gradijo v Kopru in četrto leto samo 4,1 km dolg dvotirni predor, brez rizika kraških presenečenj, številnih portalov, ki so dražji na meter kot sam predor in za ceno, ki je predvidljiva in cca 4x nižja. Realna cena interpolirana iz evropskih projektov je tam blizu 3.3000.000.000 € za dvotirni drugi tir s 41 km predorov in 32 portalov. Ločeno mnenje enega od članov AAG, ker so nam iz Elana že nasipali steklena vlakna, kjer smo opozarjali Seaway na smrad topila stirena in neprimerno lokacijo pa so nam poslali Jorga Hodaliča, ki je predaval o čistilnih kanalizacijskih napravah... In smo tudi že imeli požar, ki so ga baje sami zanetili z varjenjem, preden je gorelo v Vrhniki.Moram pa priznati, da je 700 m od prvih hiš dobro izhodišče, da bo lahko Magna v Hočah malo bolj ohlapno skrbela za zračne izpuste, in ne bo zelo motilo najbližjih prebivalcev. Lep pozdrav Andrej Čufer uni. dipl. inž. arh. MBA

preberi več

Imamo volilno pravico, glasujmo PROTI! To je edini način upora proti vladi, ki sprejema škodljive odločitve - brez posledic!

14.07.2017

Dvojna cena za enojni tir, s tem stavkom smo želeli organizatorji zbiranja podpisov PROTI spornemu Zakonu o drugem tiru pritegniti državljane, davkoplačevalce, da z zbranimi 40.000 podpisi preprečimo (preventiva) ponovni TEŠ 6! Govoriti po toči je namreč prepozno! Samo z uspešnim referendumom lahko zaustavimo strokovno in politično neumnost vlade, ki rine z glavo skozi zid. No, gospodarski minister Počivalšek je bil po uspešnem zbiranju, v izjavi za novinarje, celo tako aroganten, da nas podpisnike ni označil za državljane Slovenije, ampak le za osebe, ki so podpisale zahtevo za referendum. Ali ne ve, da se je moral vsak podpisnik na UE z dokumentom izkazati kot državljan RS, da je bila nato glasovnica žigosana in veljavna?! Predsednik Državnega zbora M. Brglez bi moral upoštevati našo zahtevo(!), da se referendum izvede sočasno z volitvami predsednika države, saj je to v skladu z načelom racionalnega trošenja davkoplačevalskega denarja, vedno in povsod. Zahtevamo objektivno in celovito informiranost in soočenje strokovnih in političnih mnenj, saj gre za sporen zakon in varianto proge, ki jo je izsilila vladna koalicija brez predstavitve in primerjave (!) med možnimi alternativami tako glede tehnične izvedbe, ekonomskih izračunov in primerjav ter vpliva na okolje. In še, referendum je neposredna oblika demokracije, ki bi jo prav družboslovni doktorji s Cerarjem in Brglezom na čelu morali podpirati, ne pa jo rušiti! Cerarjev medijski spin »verjamem, da bodo ljudje prepoznali, da gre za zdaj ali nikoli« kaže, da gre za ustvarjanje pritiska na javnost, tudi s pomočjo medijev! Po mnenju večine inženirjev - strokovnjakov so vse variante predstavljene na strokovnem posvetu o drugem tiru, v prostorih DS, ki pa se ga vladni predstavnik ni udeležil, tehnično in ekološko primernejše od izsiljene vladne opcije, ki na začetku celo naredi nepotreben velik ovinek proti Italiji. Projekt je star 20 let, ko je bila aktualna povezava s Trstom, ki pa se danes povezuje proti severu z avstrijsko železnico. Tudi študija OECD je pokazala neekonomičnost vladnega projekta! Zakaj je bil zakon v Državnem zboru sprejet s preglasovanjem, čeprav gre za strateško razvojno odločitev o »južni železnici«, ki naj bi izboljšala povezavo Kopra ne le z Divačo, ampak tudi z notranjostjo države? Slovenija potrebuje moderno železnico po celotnem teritoriju! Tudi ime Drugi tir je zavajajoče, saj gre za novo traso enojnega tira z 20 km predorov po zahtevnem in nepoznanem kraškem terenu (za morebitni drugi tir projekt ni izdelan) in ne za drugi tir, ki bi bil dodan že obstoječemu staremu tiru. V predelu, ki je za staro progo kritičen (požari, hrup) omogoča rešitev problema projekt strokovne skupine (dr. Duhovnik) s 4 km predora, dodan pa je tudi drugi tir in modernizacija stare proge. Zakaj se vlada noče pogovarjati z inženirsko stroko? So posli že dogovorjeni z novimi gradbenimi baroni? Vrednost dvotirne proge po predlogu strokovne skupine je 800 milijonov, medtem, ko je izhodiščna vrednost enojnega vladnega drugega tira (nova trasa) okoli 1,4 mrd evrov brez pripravljenega projekta za izvedbo del! In še, projekt strokovne skupine omogoča hitrejše (za 4 leta) dokončanje del. In še vprašanje: Zakaj je ustanovljena družba 2TDK za 27 km proge (za 45 let), če pa ostalo infrastrukturo upravljajo Slovenske železnice? Kaj se skriva v ozadju 2TDK, ki jo vodi znani »igralec« M. Dragonja, nekdaj zaposlen tudi v NLB? Dokler bo katerakoli vladajoča koalicija na diktatorski način in brez odgovornosti (kazenske in materialne) sprejemala pomembne več sto milijonske odločitve, bo referendum edini način za rušenje škodljivih projektov (korupcija) za državo. Iva Pavlin Žurman

preberi več

Lorem Ipsum

26.06.2017

testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava testna objava 

preberi več

Siol