Nobjavljeno na MMC RTVSLO

Nerazsodnost ali zloba poslancev SMC, ki se požvižgajo na denar Slovencev in slovenskega davkoplačevalca? Namerno zavajanje!

3.07.2017

Hvala, RTVSlo! Pokazali ste, da je vladni predlog, predrag, nepremišljen, zavajajoč in nekoristen.

22.09.2017

Kako si bomo odpustili, če se sproži CO2 in zaduši 30 mladih staršev, ki bodo presrečni, da so dobili delo v novi fabriki?

10.09.2017

Z vlado uglašeni direktorji podpirajo izgradnjo koruptivnega 2. tira, med prijatelji, brez razpisa! Oni vedo, kdo bo plačal

8.09.2017

Zaradi posebnih navodil glavnega urednika urednikom rubrik o objavah o Drugem tiru, bodo o odmevih v času referendumske kampanje samo obveščeni o mnenjih z druge strani s pomočjo elektronskih medijev, objave pa bodo takoj po zapisu objavljene v CENZURA.SI. Cvet slovenskih gospodarstvenikov podpira Zakon o izgradnji drugega tira, in zagovarjajo, da mora naše gospodarstvu delati v pogojih: - koruptivnosti, saj vnaprej določa netransparentno trošenje javnih sredstev preko famoznega podjetja 2 –TDK, -da se gradnja javnih objektov ne sme izvajati preko javnih naročil, ampak izključno po naročilu med »prijatelji«, - da bomo zanesljivo zamudili konkurenčno prednost pred Avstrijo, ki bo zgradila pred nami zgradili obvoz, torej že v letu 2024, - onesnaženja okolja, ki jih zagotavlja za »prijatelje«, kar sama Agencija za okolje s prirejenimi papirji, - da je vrednost dvotirne proge za 800 milijonov neprimerna, če pa se lahko za isti efekt zapravi 3 milijarde za »prijatelje«, ki še niso dali izjave v tem cvetoberu slovenskih gospodarstvenikov in komaj čakajo na plen neumnosti Cerarjeve vlade, - da razumejo, da bo 27.000 m proge gradilo 9000 delavcev ali en delavec na 3 m, Tako pravijo za delovna mesta sem vladar Cerar, - novega kolapsa slovenskih javnih financ, ki so ga že otvorili z prvim delom, to je nakazilom 200 milijonov EUR s strani davkoplačevalskega denarja, - da Luka Koper zanesljivo ne bo nikoli izplačala s prevozom tovora investicijo 3,0 milijarde, kakor ima postavljene poslovne cilje, - da bo za vse ostale Slovenke in Slovence pravica odplačevati nore izjave naših »velikih direktorjev«, ki se vsi napajajo na državnih jaslih razvojnih in drugih EU sredstvih, - da njim ne bo potrebno zagotavljati zdravstva preko čakalnih vrst, živeti z manjšimi pokojninami in zagotavljati šolanja na slovenskih univerzah, ker so stanje revščine že presegli, - dokazljivega norenja, kjer kot »gospodarstveniki« podpirajo projekt ki ni določen ali je eno ali dvotiren in ni določena investicijska vrednost To smo napisali DavkoPlačevalciSeNeDamo, ker nas vseskozi vlečete za nos. Delamo lahko, vi pa uživaško življenje želite nadaljevati, zato izjave vladarju Cerarju pritičejo, tako kot ste jih podali. Tako kot ste vi podali izjave s cinizmom, ste jih dobili z naše strani nazaj! Ko boste prebrali komentarje se boste lahko prepoznali v zrcalu sami! Sedaj čedalje bolj razumemo Vašo uspešnost doma in po GZS analizah vedno premajhno majhno dodano vrednost v primerjavi s svetovnimi podjetji istega gospodarskega področja. (letalstvo, farmacevtika, logistika, brizganje plastike, kuhinjski aparati idr.) ------------------------------------------------ Boštjan Gorjup predsednik Gospodarske zbornice Slovenije »Na referendumu bom glasoval za drugi tir, saj menim, da slovensko gospodarstvo potrebuje odločitve in rešitve v doglednem času. Pomembno je, da so med viri financiranja znatna evropska sredstva in da so plačniki tudi vsi uporabniki logističnih storitev. S tem sredstva državnega poračuna lahko uporabimo za dobro ljudi in gospodarstva. Vsekakor je treba projekt izpeljati v smislu dobrega gospodarja in z ustreznim nadzorom. odgovor in pojasnilo izjave:  Predsednik GZS trdi, da so sredstva EU v višini 200 milijonov znaten vir za projekt, ki je vreden 3,0 milijarde! Poudarja, da se z zakonom plačujejo uporabniki transportnih storitev! Predsednik GZS potrjuje s tako izjavo, da je sedaj železniški prevoz brezplačen in da stroške prevoza plačujemo davkoplačevalci! Ali pa mu je tako izjavo napisala »vešča« roka in razum PR službe. Iskrene čestitke k predstavitvi razumevanja problematike drugega tira s strani GZS. ------------------------------------------------ Bruno Korelič nekdanji predsednik uprave Luke Koper »Vpetost slovenskega gospodarstva v globalne trge vodi preko ustreznih logističnih povezav. Te so strateškega pomena tudi za gospodarstva srednjevropskih držav, katerih gospodarstva so vpeta v mednarodne prekomorskih poti preko pristanišča v Kopru. Logistika ustvarja velike gospodarske in družbene učinke za nacionalna gospodarstva. Pristanišče v Kopru in Slovenske železnice sta močno vpeti v mednarodne tokove zato je strateškega pomena izgradnja nove proge in posodobitev železniške infrastrukture. Vsi, ki se v Sloveniji spoznamo na logistiko in njen vpliv na gospodarstvo zagotovo podpiramo projekt drugega tira in bomo glasovali za sprejem zakona.« odgovor in pojasnilo izjave:  Bivši predsednik uprave Luke Koper, ki je požel vse sadove njegovega predhodnika tov.Petrine, še danes ne razume, da je logistika iz Luke Koper v 95% vezana na tovor in da je izključno napajalni tir do umetno postavljene železniške postaje Divača in nič več. Vsa leta je pritiskal na nizke cene železniškega transporta zato, da smo lahko davkoplačevalci plačevali železnicam slabo organiziranost in dajali finančne injekcije vsem direktorjem SŽ, ki so bili po izročilu namenjeni za oceno odličnih direktorjev. Tako je postal uspešen predsednik Uprave Luke Koper, vse poznamo! ------------------------------------------------ Črtomir Remec Inženirska zbornica Slovenije »Kot predsednik Evropskega sveta inženirskih zbornic se zavzemam za preusmeritev tovornega in potniškega prometa s cest na železnico, kar je prednostni cilj Evropske komisije. Zato je bila tudi izbrana trasa Koper-Divača ponovno uvrščena v koridor Baltik-Jadran in s tem upravičena do nepovratnih evropskih sredstev.« odgovor in pojasnilo izjave:  Predsednik IZS Slovenije predstavlja cvetober javnih uslužbencev, ki »morajo« opravljati več funkcij zato, da z glasovanjem po telefonskem klicu zagotavlja nore zgodbe razvoja države. Kot strokovnjak za jeklene konstrukcije poslovnih objektov (TRIMO- Trebnje, član zadnje »uspešne ekipe«) ter sedaj direktor stanovanjskega sklada s celovito strokovnostjo zaseda mesto člana nadzornega sveta družbe 2-TDK. Kako se lahko potem poglobi v problematiko družbe 2-TDK vedo samo g. Korelič, specialist za logistiko, g. Mes, gradbeni inženir iz SCT za nizke gradnje in seveda g. Skaza, ki se ukvarja z brizganjem plastike. Tako se gre strokovnost Cerarjeva vlada, zato nestrokovnjake in prave glasovalce na prava mesta! ------------------------------------------------ Dušan Mes, Slovenske železnice Generalni direktor Slovenskih železnic »Drugi tir je za razvoj logistike in slovenskega gospodarstva ključnega pomena. Prizadevamo si, da bi bil zgrajen čim hitreje in čim bolj racionalno. Lani smo na enotirni progi med Divačo in Koprom prepeljali v povprečju več kot 90 vlakov na dan in okrog 12 milijonov ton tovora, letos pa se bo na tem odseku proge količina tovora povečala še za 12. odgovor in pojasnilo izjave:  G. Mes mora podpirati gradnjo Drugega tira po najdražji varianti zato, da bo uspešen gospodarstvenik na račun davkoplačevalcev. Do sedaj je že porabil preko raznih svojih podjetij z neposrednimi naročili najmanj okoli 32 milijonov EUR za Drugi tir. Popolnoma prav je, oziroma mora dati tako podporno izjavo za tako noro in netransparentno investicijo. Njegov največji dosežek, ali bolje dosežek Gradbenega podjetja SŽ in izkušenih projektantov je 60 km proge v 10 letih ali 6 km/eno leto (Ljubljana – Kočevje in seveda električna vleka na progi Pragersko – Hodoš na način, da vsem Prekmurcem ob progi »žmrka« televizija in tako vedo, kdaj prihaja vlak. ------------------------------------------------ Ivo Boscarol Pipistrel »Slovenija se mora končno odločiti ali bomo ves tovorni tranzit dali na železnice ali pa bomo še naprej z njim obremenjevali ceste in pogosto dolge ure čakali v zastojih. Čas je, da slovensko železniško infrastrukturo, ki je v tem trenutku največji tehnični muzej na svetu, posodobimo z vsaj enim modernim delom proge, da prepeljemo celotni tovor hitreje skozi naše pristanišče. Ob tem moramo poskrbeti tudi, da se Luka Koper še naprej uspešno vzporedno razvija in ohrani svojo konkurenčnost, da bo tir čim bolje izkoriščen. Drugi tir mora biti zgrajen čim prej: racionalno in gospodarno ter s preverjenim, poznanim in utečenim načinom financiranja, saj si pri tako pomembnem projektu ne moremo privoščiti zamud in postopkovnih zapletov.« odgovor in pojasnilo izjave:  Mnenje g. Boscarola, ki razvija promet po zraku s svetovnimi liderji transportne logistike je zelo pomembno, saj bomo tako spoznali, da je železnica edino resno transportno sredstvo, ki zagotavlja v sistemu transportne logistike najzanesljivejšo in ceneno storitev. Terminsko se morata uskladiti z g. Mesom, da bodo na SŽ vpeljali red pri voznih redih njegovih letal. Res pa je, da če bo povzel način razmišljanja slovenskih železničarjev, mu več kot trije avioni v zraku nad Ajdovščino nikakor ne morejo leteti. To bo izključno zaradi zastarelih varnostnih predpisov. Njuno skupno podporno dela na pomembnem 27 km odseku industrijskega tira pa bo rešilo potniški promet v Sloveniji. Edini pogoj je, da na Vipavskem ne bo preveč vetra! ------------------------------------------------ Jože Colarič predsednik uprave Krke »Podpiram gradnjo drugega tira tako kot podpiram tudi gradnjo cestnega omrežja tretje razvojne osi. Ključnega pomena je, da se podjetjem zagotovi ustrezna prometna infrastruktura, saj bodo tako lažje dosegala dobre poslovne rezultate. S tem, ko sem ZA razvoj prometne infrastrukture, sem ZA razvoj naše države.« odgovor in pojasnilo izjave:  Predsednik uprave Krke je pomemben člen podpore, saj Krka zaradi produkta in zaradi velikosti obsega transporta nujno potrebuje železnico. Če je zaradi zanesljivega nakupa zdravil od slovenskega zdravstvenega zavarovanja moral podati tako skromno izjavo, naj pove koliko transporta iz in v Krko imajo po cesti v primerjavi z železnico. Podatek o letnem pretovoru, ven/noter in odstotka cestni in železniški. Štirje podatki in dva stavka. To ne bo prevelik napor njegove močne PR službe. ------------------------------------------------ Jože Mermal predsednik Uprave BTC d.d. »Podpiram gradnjo drugega tira, saj slovensko gospodarstvo nujno potrebuje sodobno železniško infrastrukturo ter preusmeritev blaga s ceste na železnico. Le tako bomo lahko ostali dolgoročno mednarodno konkurenčni v Centralni Evropi. Hkrati pa na ta način pospešili izgradnjo kopenskega Logističnega terminala v Ljubljani s 1000 novimi zaposlitvami, investicijo 140 mio EUR kot enega vodilnih suhozemnih terminalov v JV Evropi.« odgovor in pojasnilo izjave:  Pretovor po železnici je bistven za pooblaščenega tajkuna g. Mermala, ki je bil potrjen s strani g. Tone Ropa. Danes domačuje v prostoru, ki ga lastniško obvladuje in ima zakopanih ali neuporabljenih najmanj 5 km železniških tirov. Kolikšen je delež med cestnim in železniškim prometom na vratih BTC centra in povezava z lastninskim postopkom bo najboljši dokaz, zakaj moramo njegovo izjavo upoštevati kot izjemno tehtno predvsem pa preudarno. ------------------------------------------------ Peter Kukovica član uprave, soodgovoren za poslovno področje velikih in malih gospodinjskih aparatov in odgovoren za operativne podporne funkcije »V Gorenju gradnjo drugega tira že težko pričakujemo. Hkrati pa kot gospodarstveniki seveda pričakujemo racionalen in optimalen projekt, ki bo stroškovno učinkovit in tehnološko ustrezen ter speljan po optimalni trasi. Ne le, da gradnjo podpiramo, ne vidimo niti enega razloga, da drugi tir ne bi bil že zgrajen. Nujno ga potrebujemo, preden bi nepretočnost koprskega pristanišča postala ovira pri našem poslovanju ali celo razvoju. Za Gorenje predstavlja Luka Koper glavno povezavo s prekomorskimi trgi, kamor izvažamo naše izdelke, pa tudi glavno vstopno točko, od koder prihajajo materiali za našo proizvodnjo. Tudi mi pa znamo blago poslati preko italijanskega Trsta, Genove ali hrvaške Reke, če je to za nas ugodneje. Če drugega tira ne bo, bomo morali v Gorenju preostanek tovora preusmeriti na ceste, kar je za nas in gospodarstvo nasploh dražje, bistveno bolj negativno vpliva na okolje, ter nenazadnje pomeni preobremenitev cest, posledično pa ponovno zahtevo po vlaganjih v infrastrukturo.« odgovor in pojasnilo izjave:  Če kdo potrebuje podporno funkcijo iz področja železniškega transporta in je povrh še odgovoren za to področje, je to g Kukovica. Sedaj bomo vsi ki se vozimo v Velenje vedeli in razumeli, zakaj v vožnji za Gorenjevimi tovornjaki, lahko pomembno povečamo prevoz, če podpremo Drugi tir na relaciji Koper- Divača. Srčnost in preudarnost izjave g. Kukovica morajo čimprej spoznati vsi, ki se vozijo po cesti Arja Vas – Velenje. On ima na skrbi transport izdelkov, ki imajo specifično maso proizvoda okoli 0,15 kg/dm3. Prav lahki izdelki se po njegovem mnenju morajo transportirati po železnici. BRAVO! ------------------------------------------------ Tanja Skaza direktorica Plastika Skaza, d.o.o. »Kot podjetnica in aktivna gospodarstvenica gradnjo 2. železniškega tira močno podpiram in glasujem ZA. V vsakodnevnem poslu namreč tudi mi občutimo, kako nezadovoljiva infrastruktura znižuje našo konkurenčnost v primerjavi s sosednjimi državami. Sedaj imamo edinstveno priložnost, da izboljšamo našo poslovno povezanost z Evropo, ob tem še dobršen del cestnega tovornega prometa preložimo na železnice in si zagotovimo kakovostnejše okolje. Trije pomembni razlogi ZA!« odgovor in pojasnilo izjave:  Splošna ocena pomembne direktorice, brez minimalnega vpogleda na problem investicije potrjuje, da ga. Skaza prihaja iz okolja, kjer je brizganje plastike z velikim volumnom pomemben pokazatelj razvoja podjetja. Hitrost dobave iz njenega podjetja je ključni kazalec uspešnosti. Zato mora uporabljati železnico, predvsem v bodoče, ker bo samo s transportom po železnici pomembno pridobila na konkurenčnosti njenih izdelkov. Zato bo v poslovnem sodelovanju skupaj z g. Mesom pomembno dosegala konkurenčno prednost. Globoko izpričana pripadnost razvoju železnice po trasi Drugega tira bo dokazana v letu 2018, ko bo njeno podjetje imelo izkazanega transporta po železnici preko 60%. Ob takem dosežku Vam bomo verjeli, drugače pa je to samo v posmeh resnemu investicijskemu projektu. DavkoPlačevalciSeNeDamo viri slik. http://www.drugitir.si/podporniki

preberi več

Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom?

1.09.2017

Zaradi posebnih navodil glavnega urednika urednikom rubrik o objavah o Drugem tiru, bodo o odmevih v času referendumske kampanje samo obveščeni o mnenjih z druge strani s pomočjo elektronskih medijev, objave pa bodo takoj po zapisu objavljene v CENZURA.SI. Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom? Bil je zadnji sončen dan prvega septembra 2017. Dva nosilca političnih idej se srečata v državnem zboru in trdita naslednje: Pahor se projektu ni posvečal zaradi pomembnejših nalog in tudi zaupanja svojim ministrom, »tak je moj način dela«. Vesel je bil, da je »vsaj ena investicija takrat ostala«. Golobič je očital, da takrat za Teš 6 finančna konstrukcija ni bila zaprta, ni bilo dovoljenj, niti soglasij za priklop na omrežje. Uprava in nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne, poleti 2009 je direktor uprave postal Borut Meh, nista obveščala vlade, niti kot skupščine družbe. (Delo 1.september 2017) Dva akterja si podajata izjavi o njunih vlogah o odločitvi, ki sta jo podedovala iz časov debelih krav in mlatenje z davkoplačevalskim denarjem. Danes vsak s svojim pogledom, eden nabit z ocenjevanjem svojih kolegov in njihovih napak, drugi želi biti zraven in vedno zasanjano nedolžen. Bistveno pa je: stara zgodba energetskega lobija več kot 10 let let prežvekovanega projekta s staro tehnologijo v trdni koruptivni navezi porivajo lokalci s trmo skozi vladno proceduro tako, da parlament na koncu opravi Pilatovo delo. V ozadju pa resnica, ki jo ne upajo takrat in še danes strokovnjaki pošteno povedati: lignit iz Velenja ob sestavi 30 do 40% kamnitega drobirja, da pravo kurilno vrednost samo tako, če se mu dodaja od 8 do 10 % indonezijskega črnega premoga. Za tako dejstvo so takrat potrebovali podpise strokovnjakov, ki se dejansko podpisovali, saj vedno obstoja možnost nagrade, take ali drugačne. Drugi tir in TEŠ 6 imata korenine prav v načinu delovanja velemož slovenske najnovejše zgodovine, ki želijo Slovenijo razvojno umestiti vsaj za eno stoletje naprej, torej iz 18. stoletja v 19. stoletje. Premier namreč trdi, da ga želimo potegniti s predlogom dvotirne proge nazaj v 18 stoletje, pa ne ve, da je bil konec 18 stoletja razvit parni stroj, ki je omogočil pomemben razvoj železnice v 19. stoletju. Ali pa je to samo dokaz pomanjklive izobrazbe PR v njegovem okolju, ki mu pripravlja govore? Za Luko Koper je bistveno da se zgradi dvotirna proga, ker bo okolje z dvema ločenima tiroma preveč prizadeto. Človek, ki je samo gradbenik ne more lomastiti po majhnem koščku zemlje, kakor se mu vzljubi. Zato ga je potrebno ustaviti in z drugimi naravoslovno-tehničnimi znanji dopolniti. Projekt Drugi tir je bil ves čas risanja variant izključno z neposrednimi naročili med prijatelji gradbeniki. Bil je jama kvazi javnih naročil za 45 milijonov, medtem ko smo drugi samo spremljali „velike“ in zahtevne raziskave. Projektna naloga pa je pogojena ne o gradbeniku, ki bi rad naredil veliko stavbo ali viadukt ampak je izpeljana iz pogoja z obsegom pretovora v naslednjih 50 letih. Če Luka Koper začne TAKOJ z izgradnjo tretjega pomola in v desetih letih poveča kapaciteto pretovora na 50 milijonov ton iz sedanjih 24 milijonov ton, bi v naslednjih 50 letih (izhajamo iz 2 % amortizacije gradbenega objekta) prepeljala največ 1,4 milijarde ton blaga po železnici. Pri tem upoštevamo sedanjih 12 milijonov ton na leto po železnici pri 25 milijonov ton pretovora v Luki Koper in po 30 letih predvidenih 35 milijonov ton po železnici pri 50 milijonov ton pretovora v Luki. V letih med 2045 do 2065 pa računamo da se zmogljivosti ne bodo spreminjale. Ta pogoj je izpolnjen, če ne bo nobene blokade gospodarstev zaradi vojn, potresov ali energetskih omejitev. Navedena prognoza pretovora pri dodatni obremenitvi stroška prevoza 0.60 EUR/tono /(Koper-Divača) lahko zagotovi največjo možno višino investicije 840 milijonov EUR za kakršnokoli za povečanje železniških zmogljivosti. Poudarjam da je to ocena vrednosti za kakršnokoli tehnično rešitev. Multiplikativni učinek za splošno ekonomsko oceno pa upoštevamo kot 22 % davka na dodano vrednost, ki gre v integralni proračun, torej za penzije, šolstvo in zdravstvo. To je ekonomija realnega razvoja in potreb za vsakršno tehnično zahtevo, vse ostalo je kunkurenčnost med izvajalci gradnje. Zaradi nerazumevanja enostavne ekonomije imamo za omenjeni odsek projekta Drugi tir s strani OECD-ja NEGATIVNO OCENO. Druga še bolj kruta resnica pa je za operaterja na tem odseku. 80 vlakov na dan, 300 dni v letu in povprečno 1200 ton na vlak omogoča maksimalno 28,800 milijonov ton na leto po železnici. Če upoštevamo faktor operativne zmogljivosti 0,80 ali 80% izkoriščenosti relacije je to 23,0 milijona ton na leto. Podatek o 12 milijonih ton na leto pretovora po železnici je v letu 2017 manjši za 11 milijonov ton!! To je vprašanje organiziranosti dela oziroma splošne transportabilnosti na določenem odseku, ki bi jo morali na Minsitrstvu za Infrastrukturo postaviti sedanjemu upravljalcu tega odseka. Ke imamo težave z mednarodno konkurenčnostjo raje povečujemo tehnične zmogljivosti, kakor da bi znali in predvsem razumeli, kaj je organizacija dela. Zato je projektirani drugi tir projektiran za vlakovno kompozicijo do 2000 ton in 160 km/h pri radiju 600 m!!! Ali vam strokovnjaki, ki sta napravili tak projekt, ni vsaj malo nerodno! Eni se igramo z tehniko, drugi za zakoni. Eni lahko delamo, drugi nas usmerjajo po zakonih. Ko je obdobje debelih krav, to je današnji čas, si otroci z nedolžnim nasmehom spominjajo, kako je bilo lepo in se igrajo z obljubami zaprašenih projektov. Pa bo prišlo čez tri do pet let obdobje suhih krav, denarja zmanjka in igre je konec. Za stratega razvoja je govorjenje o zmanjšanju brezposelnosti iz 120.000 na 80.000 pri odhodu 30.000 mladih in 25.000 dnevnih migrantov največja prevara vredna Goebelsove doktrine PR. Zato sedaj opozarjam na prihajajoča leta suhih krav! Govoriti o projektu Drugi tir, da je to preverjen projekt, da so ga mednarodne inštitucije ocenile kot dobrega je spet ena debela laž. Državni sekretar g. Leben ( si zamislite državni sekretar iz neke – moje- države), po njegovi izjavi hodi pol leta vsak teden na Dunaj v Jaspers (svetovalna firma), da so ga vlekli za ušesa in naredili projekt kolikor toliko užiten. Da, hodil je državni sekretar iz moje države v neko tuje podjetje in naredil mojo državo za državico Čum mu Lunga! Nadaljevanje v zavajanju pa še trditev, da smo že dobili 44 mil EUR iz Evrope. Res je, da smo jih dobili z odložnim pogojem, ker moramo skozi realizacijo dokazati, da bodo sredstva učinkovito porabljena. Vprašanje za vse: Koliko je Slovenija morala vrniti sredstev v Bruselj zaradi nepravilnega prikazovanja stroškov na projektih? Resnica je samo ta, da bomo na ta način zavestno zamudili končno majhno povečanje kapacitete iz Luke Koper, ker bodo spretni Avstrijci dve leti pred nami. Isti državni sekretar neče, ne more in ne zna razumeti, da se lahhko z dvotirno progo da zgraditi povečanje kapacitet na 45 milijonov ton po železnici že v štirih letih. Angleži temu pravijo „one way thinking“, mi pa po naše „ fijakarski konj“. Poglejmo naprej, kaj piše DELO (1.septembra 2019) TEŠ 6 in (Drugi tir – vedno pisano v oklepaju zaradi aktualnih igralcev) sta si povezana v naslednjem: Golobič (Židan) je očital, da takrat za Teš 6 (Drugi tir) finančna konstrukcija ni bila zaprta, ni bilo dovoljenj (vseh dovoljenj in raziskav zato namišljenih 44 milijonov iz EU), niti soglasij za priklop na omrežje („zato smo zgradili pri Hrastovljah pomemben objekt, napajalno postajo za 3 milijone EUR“). Uprava in nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne (Slovenskih železnic), poleti 2009 (2018) je direktor uprave postal Borut Meh (???), nista obveščala vlade, niti kot skupščine družbe. (Delo 1.september 2019) Pahor (Cerar) se projektu ni posvečal zaradi pomembnejših nalog in tudi zaupanja svojim ministrom ( Gašperšiču in Počivalšku) , »tak je moj način dela« ( „zato sem zahteval sprejem zakona, ter tako omogočil legalno – KRAJO, z obžalovanjem sem spoznal, da tega državljani ne cenijo“ ). Vesel je bil, da je »vsaj ena investicija takrat ostala« ( „ostala mi je ključna investicija in tako dosegel, da sem lahko 2,2 milijarde prevalil na davkoplačevalce, ker so bili vsi ostali projekti zaradi globalnega stanja gospodarstva brez mojega osebnega vpliva, mene ni bilo nikjer zraven. Menim, da to pa ni prav, predsednika države se mora vedno pohvaliti, ko gre državi dobro, ne pa da se hvali samo gospodarstvenike oziroma državljane. Saj imajo oni izključno pravico delati! Ali se Vam moje razmišljanje ne zdi pravilno“ ). (Delo 1.september 2019) prof. Jože Duhovnik Medvode

preberi več

Izničevanje tehnične kulture na RTV Slovenija

18.08.2017

Naslov članka: Izničevanje tehnične kulture na RTV Slovenija Poslano v objavo na  RTV SLO Poslano medijem v objavo dne:  14. avgust 2017  Avtor prispevka: Dr. Jože Duhovnik   Tip pripombe: Neposredno nasprotno mnenje Datum objave na Cenzura.si:  18. avgust 2017 ob 15.19 uri Komentar na prispevek Elene Batista-Štadler v TV oddaji Dnevnikov izbor, 15. 08. 2017 V današnjem medijskem svetu je nekaj zanesljivo uspešno. Bolj neumno in nedoraslo se izražaš, večji učinek ima Tvoja Novica. Dokaz zato so Slovenske novice, ki s primerno intonacijo zagotavljajo splošno obveščenost najširšega sloja prebivalstva. Ker je vzgoja novinarskega kadra pomembna, se rezultati dela kažejo vsepovsod. Novinar, ki išče delo v tujini in ga tam tudi dobi, lahko opazi, da ima kakovost komentiranja ali obveščanja javnosti o dogodku ima popolnoma drugačen namen, kakor so se tega učili v domovini. Družbeni delavec naenkrat postane oseba s svojim jazom in znanjem, ne potrebuje utrjevanja v uredniški sobi, kaj mora sporočiti. V Sloveniji je že dalj časa prepoznano, da je samo umetnost kultura, tehnična kultura pa je popolnoma odveč. Še huje, tehnična kultura je tiha okupacija zapada, kjer barabe kapitalisti onemogočajo svobodno izražanje volje državljanov in zatirajo demonstracije. Če morajo slučajno zaploskati policiji, ki neonacistom preprečujejo demonstracije, pa so demonstracije socialistov s požari prevrnjenih avtomobilov pravi zgled izražanja volje svobodomiselnih državljanov. Izjemne vzgled AGITPROPA smo doživeli v oddaji RTV (Dnevnikov izbor, 15. 08. 2017), ki s svojo izpovednostjo naravnost kliče po odzivu. Novinarka Elen Batista-Stadler izkazuje izjemno poznavanje tematike in ob 14- dnevnem pripravljanju oddaje zagotavlja novo pridobivanje dohodka za RTV iz naslova sklepa, da namenja vlada RS 97.000 EUR za referendumsko kampanjo. Ker je prispevek izven referendumska obdobja, zagotavlja RTV izjemno skrb za vlado, da bo njihov obračun na koncu izkazal najmanj za 30 % manjšo porabo sredstev. Zaradi inženirske preglednosti in jasnosti bom po točkah opredelil tehnične puhlice iz področja tehnične kulture in vodenja projektov. To poudarjam, da ne bo kakšen bralec razmišljal, da je predstavljenih nekaj nepovezanih faktov, ki jih on sam težko poveže skupaj. Sam lahko ugotovim samo to, da če se bralci napajajo s takim povedmi, kot smo jih slišali iz tega prispevka na RTV, potem se nam res piše svetla bodočnost v materialnem in duhovnem siromaštvu. duha. Dokaz nerazvojne politike v statičen razvoj zagledane vlade RS s predsednikom g. Mirom Cerarjem. Napoved prispevka »… železniški povezavi, ki jo ni uspelo zgraditi nobeni slovenski vladi, čeprav je načrtovana že dvajset let« Vsak normalno razgledan državljan ve, da se je v zadnjih dvajsetih letih v svetu tehnike ogromno spremenilo. Zato samo otopeli, proti razvoju usmerjeni prebivalci tega sveta delajo po 20 let starih načrtih. Projekt, ki ni noveliran, je skrpucalo in je škoda vsakega eura za njegovo realizacijo. Projekt pa ne morejo novelirati projektanti, ki po dvajsetih letih spoznajo, da je pred vzponom v klanec pri Hrastovljah premalo elektrike za napajanje. To bi lahko sedanji direktor Luke vedel že najmanj dvajset let, da ne bi izjavil, da naj bi bila dvotirno proga osmo čudo sveta, ker je zrasel z Luko Koper in mu ni treba zaradi položaja, na katerem je, pritrkovati norostim vladajoče strukture. Kapaciteta železniške povezave med Divačo in Koprom. Novinarka: »… tu se dnevno prepelje okoli 100 vlakov na dan« Če sledimo podatkom ga. Elen Batista-Štadler in upoštevamo 1200 ton na en vlak in samo 250 obratovalnih dni v letu, dobimo pri 96 tovornih vlakih 28,8 milijona ton, ker je za okoli 18 % več, kakor znaša sedanji letni pretovor v Luki Koper. Karikatura v skici je dobrohotna, pri matematiki zato uporabljamo termin okoli, ki pa ne more biti izven običajnega +-20 % območja vrednosti. Preskok za več kot 60 % pa celo slovenski sodniki razumejo, kot izrečeno laž. Na progi iz Divače slabo utrjena proga Novinarka: »…  deformacija tira … zagugljati … 0,5 km moramo voziti z minimalno hitrostjo« Najbrž ni vzdrževanje proge prepuščeno naključju, marsovčkom ali sovražnikom razvoja Slovenskih železnic.Zakaj spodnji in zgornji ustroj obremenjene proge nista primerno gradbeno obdelana, najbolje ve direktor Infrastrukture, ki mora zagotavljati pogoje za osni pritisk vseh prog, ki so predane v javni promet. Če je inšpektor za žleznice sedaj na dopustu, ima izjemno priliko, da opravi kakovosten pregled tega odseka in naloži ustrezne ukrepe. Ne pozabite ga. Elen Batista- Štadler, odsek ki ste ga z izbranimi besedami prišepetovalca iz Ministrstva za Infrastrukturo ocenjevala, bo namreč po izgradnji drugega tira uporabljen za 50 % prometa, to je vožnji navzdol. Zakaj niste ob pripravi prispevka že sedaj povabila vsa gasilska društva, da se dobro opremijo po letu 2021 in še kasneje 2026 (bolje leta 2030), ko bo promet povečan za okoli 100 % z vožnjo navzdol. Časovni odmik je skoraj tolikšen, da bi bilo treba z družinsko politiko ga. Kopačeve delati na podmladku že danes, da ne bo prepozno. Enotirna proga versus dvotirna proga Novinarka: »... vlak se mora na progi ustaviti, da se izogne nasproti vozečemu vlaku po enotirni progi« Izjemno spoznanje, ki ga otroci pridobe z igranjem na otroških železnicah. Vsak prebivalec, ki stanuje ob enotirni gorenjski progi, to razume.Mislim, da to razumejo tudi prebivalci Kraškega robu, pa najbrž tudi kakšen iz Kopra. Komentar je pomemben za tiste, ki uporabljajo tipkovnico in srepo zrejo v zaslon, okolica pa jih ne zanima. Zakaj sem se spotaknil ob tak komentar? Zato, ker imajo prispevki na RTV vedno sekundne čase in ta obrazložitev samo dokazuje, kako je potrebno smiselno uporabiti čas okoli 15 sekund za neprimerno izjavo, da ja ni napake pri zapravljanju časa takrat, ko se reže kakšna pomembna izjava nevladnega predstavnika. Neprimeren spodnji in zgornji ustroj Novinarka: »Ovir je vse več zaradi počenih tračnic.« Podrobnost, ki je poznana. Tračnice pokajo zaradi nepravilno izvedenega gradbenega prehoda iz trdne opore za temelje. Gre za prehod neposredno na slabo utrjen teren brez podložne vmesne betonske plošče, ki je značilen primer projektantske napake, ki jo je treba sanirati, saj je potrebno vertikalno deformacijo prenesti na večjo dolžino in tako problem rešimo. Poudarjamo lahko samo to, da ta detajl poznajo vsi inženirsko izobraženi ljudje, tudi na Slovenskih železnicah. Ne boste verjeli, tudi prebivalci Kraškega robu. Zato ta problem (pokanje tračnic) nastaja samo pri mostovih in kamnitih grebenih, nikakor pa to ni stalnica kar poprek in počez. Vozni profil železniške povezave in vzdrževanje električnih napajalnih vodov Novinarka: »Potniške povezave po žledu praktično ni več.« Sam sicer ne razumem, kakšno povezavo z žledom si lahko inženirji ustvarimo ob taki trditvi. Če smo namreč na območju, kjer je žled pričakovan pojav, moramo pri gradnji upoštevati ustrezne tehnične rešitve. Ob samem pojavu žleda pa prav pri odprtih vodnikih uporabimo efekt ogrevanja prostih vodnikov s povečanim odjemom. Kdo je zaspal ob takratnem pojavu žleda, je stvar upravljalca železniške infrastrukture in seveda ustreznega nadzora. To pa z vzhičenim in poudarjenim besedilom v prispevku nima nič skupnega. Javnost je skeptična o pogumni odločitvi slovenske vlade, da se zgradi sodobno železniška povezava med Koprom in Divačo Novinarka: »… in kljub temu je v javnosti slišati pomisleke o nujnosti in potrebnosti železniške povezave med Koprom in Divačo, …« Ga. Elen Batista Štadler, kolikokrat še moramo ponoviti, da je taka izjava največja laž. To ni več neresnica, ampak zavestna izpeljava laži z namenom zavajanja javnosti. Mi smo od samega začetka zahtevali kakovostno moderno dvotirno povezavo. Ta zahteva je bila dana v maju 2016. Objava v Financah, seveda skrita, da ne moti duševnega miru državljanov. Vlada pa ponuja neko tehnično rešitev, ki je za sedanje razmere tehnično skrpucalo, ker se bo uporabljal stari tir za vožnjo navzdol. Poslušajte se še enkrat, kaj ste govorili, in ne pozabite, da ste to oceno povedala za tir, ki bo uporaben še leta 2030 do 2040. Tudi zaradi Vaših ocen je izgradnja kakovostne dvotirne proge ZAHTEVA vsakega državljana, ki mu davke zapravlja nerazsodna oblast. Vlada je dvotirnost prvič objavila septembra 2016, torej leto in tri mesece kasneje! Ali bi bila ta opomba z Vaše strani moteča?? Od tu naprej pa se vrstijo že znane izjave »vodje« projekta g. Lebna, ki stalno ponavlja neresnice. Te je mogoče preveriti samo na soočenjih, če imajo vsi sogovorniki enak in odmerjen čas, brez strahu novinarja, da jih bo slišal od urednika ali kakšnega vodje programa. Če se zbere toliko znanja in moči, je neposreden dialog v javnosti edini izhod.  Tam se bo videlo, kdo ima projekt v srcu in kdo govori o projektu zaradi službe. Zato vsem nadaljnjim sogovornikom v tem prispevku iskreno povabilo na javno soočenje, urednikom pa želim sproščenosti, volje in poguma, da poslušalcem in gledalcem predstavijo dolgo zatajevano resnico o tem projektu. Naj ponovim, Jože Duhovnik je že od samega začetka za dvotirno progo, vsekakor pa ne zaradi modrosti predsednika katerekoli vlade. Dvotirno progo zahteva logistika transporta na obravnavani relaciji. Za redno vzdrževanje proge, ki je pogoj za varno vožnjo katerekoli vlakovne kompozicije, sta odgovorna direktor Infrastrukture Slovenskih železnic in sam predsednik Uprave Slovenskih železnic. To nima nobene povezave s trmastim vztrajanjem pri koruptivnem zakonu, ki so ga poslanci SMC sprejeli. Sprejeti zakon je koruptiven, zakonsko uveljavlja 3,5 krat dražjo investicijo, ki bo poleg tega zgrajena šele v letu 2032, namesto v letu 2022. Z domačimi gradbeniki, ne s poceni tujo delovno silo, se kakovostna dvotirna proga lahko zgradi deset let. Po letu in pol javne obravnave 20 let starega projekta bi predsednik vlade lahko razumel, da države ni mogoče voditi samo s pravniki, zaradi potreb gospodarstva, kar je še posebej prisotno pri  gospodarsko močnih državah, se s tem ukvarjajo predvsem inženirji. Pravniki lahko samo »zataušajo« kakšne dele svoje države in govorijo o legalnosti! Prof.dr.Jože Duhovnik Department for Design and Transport Sistems Head of LECAD/Ljubljana and LECAD Group Faculty for Mechanical Engineering University of Ljubljana

preberi več