Neobjavljeno v Primorskih novicah

Kako si bomo odpustili, če se sproži CO2 in zaduši 30 mladih staršev, ki bodo presrečni, da so dobili delo v novi fabriki?

10.09.2017

Zavajanje in laži v Primorskih novicah, ki citirajo sindikalista KS90 Petra Majcna, ki že leto dni ve kaj je bistvo problema!

9.09.2017

Z vlado uglašeni direktorji podpirajo izgradnjo koruptivnega 2. tira, med prijatelji, brez razpisa! Oni vedo, kdo bo plačal

8.09.2017

Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom?

1.09.2017

Zaradi posebnih navodil glavnega urednika urednikom rubrik o objavah o Drugem tiru, bodo o odmevih v času referendumske kampanje samo obveščeni o mnenjih z druge strani s pomočjo elektronskih medijev, objave pa bodo takoj po zapisu objavljene v CENZURA.SI. Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom? Bil je zadnji sončen dan prvega septembra 2017. Dva nosilca političnih idej se srečata v državnem zboru in trdita naslednje: Pahor se projektu ni posvečal zaradi pomembnejših nalog in tudi zaupanja svojim ministrom, »tak je moj način dela«. Vesel je bil, da je »vsaj ena investicija takrat ostala«. Golobič je očital, da takrat za Teš 6 finančna konstrukcija ni bila zaprta, ni bilo dovoljenj, niti soglasij za priklop na omrežje. Uprava in nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne, poleti 2009 je direktor uprave postal Borut Meh, nista obveščala vlade, niti kot skupščine družbe. (Delo 1.september 2017) Dva akterja si podajata izjavi o njunih vlogah o odločitvi, ki sta jo podedovala iz časov debelih krav in mlatenje z davkoplačevalskim denarjem. Danes vsak s svojim pogledom, eden nabit z ocenjevanjem svojih kolegov in njihovih napak, drugi želi biti zraven in vedno zasanjano nedolžen. Bistveno pa je: stara zgodba energetskega lobija več kot 10 let let prežvekovanega projekta s staro tehnologijo v trdni koruptivni navezi porivajo lokalci s trmo skozi vladno proceduro tako, da parlament na koncu opravi Pilatovo delo. V ozadju pa resnica, ki jo ne upajo takrat in še danes strokovnjaki pošteno povedati: lignit iz Velenja ob sestavi 30 do 40% kamnitega drobirja, da pravo kurilno vrednost samo tako, če se mu dodaja od 8 do 10 % indonezijskega črnega premoga. Za tako dejstvo so takrat potrebovali podpise strokovnjakov, ki se dejansko podpisovali, saj vedno obstoja možnost nagrade, take ali drugačne. Drugi tir in TEŠ 6 imata korenine prav v načinu delovanja velemož slovenske najnovejše zgodovine, ki želijo Slovenijo razvojno umestiti vsaj za eno stoletje naprej, torej iz 18. stoletja v 19. stoletje. Premier namreč trdi, da ga želimo potegniti s predlogom dvotirne proge nazaj v 18 stoletje, pa ne ve, da je bil konec 18 stoletja razvit parni stroj, ki je omogočil pomemben razvoj železnice v 19. stoletju. Ali pa je to samo dokaz pomanjklive izobrazbe PR v njegovem okolju, ki mu pripravlja govore? Za Luko Koper je bistveno da se zgradi dvotirna proga, ker bo okolje z dvema ločenima tiroma preveč prizadeto. Človek, ki je samo gradbenik ne more lomastiti po majhnem koščku zemlje, kakor se mu vzljubi. Zato ga je potrebno ustaviti in z drugimi naravoslovno-tehničnimi znanji dopolniti. Projekt Drugi tir je bil ves čas risanja variant izključno z neposrednimi naročili med prijatelji gradbeniki. Bil je jama kvazi javnih naročil za 45 milijonov, medtem ko smo drugi samo spremljali „velike“ in zahtevne raziskave. Projektna naloga pa je pogojena ne o gradbeniku, ki bi rad naredil veliko stavbo ali viadukt ampak je izpeljana iz pogoja z obsegom pretovora v naslednjih 50 letih. Če Luka Koper začne TAKOJ z izgradnjo tretjega pomola in v desetih letih poveča kapaciteto pretovora na 50 milijonov ton iz sedanjih 24 milijonov ton, bi v naslednjih 50 letih (izhajamo iz 2 % amortizacije gradbenega objekta) prepeljala največ 1,4 milijarde ton blaga po železnici. Pri tem upoštevamo sedanjih 12 milijonov ton na leto po železnici pri 25 milijonov ton pretovora v Luki Koper in po 30 letih predvidenih 35 milijonov ton po železnici pri 50 milijonov ton pretovora v Luki. V letih med 2045 do 2065 pa računamo da se zmogljivosti ne bodo spreminjale. Ta pogoj je izpolnjen, če ne bo nobene blokade gospodarstev zaradi vojn, potresov ali energetskih omejitev. Navedena prognoza pretovora pri dodatni obremenitvi stroška prevoza 0.60 EUR/tono /(Koper-Divača) lahko zagotovi največjo možno višino investicije 840 milijonov EUR za kakršnokoli za povečanje železniških zmogljivosti. Poudarjam da je to ocena vrednosti za kakršnokoli tehnično rešitev. Multiplikativni učinek za splošno ekonomsko oceno pa upoštevamo kot 22 % davka na dodano vrednost, ki gre v integralni proračun, torej za penzije, šolstvo in zdravstvo. To je ekonomija realnega razvoja in potreb za vsakršno tehnično zahtevo, vse ostalo je kunkurenčnost med izvajalci gradnje. Zaradi nerazumevanja enostavne ekonomije imamo za omenjeni odsek projekta Drugi tir s strani OECD-ja NEGATIVNO OCENO. Druga še bolj kruta resnica pa je za operaterja na tem odseku. 80 vlakov na dan, 300 dni v letu in povprečno 1200 ton na vlak omogoča maksimalno 28,800 milijonov ton na leto po železnici. Če upoštevamo faktor operativne zmogljivosti 0,80 ali 80% izkoriščenosti relacije je to 23,0 milijona ton na leto. Podatek o 12 milijonih ton na leto pretovora po železnici je v letu 2017 manjši za 11 milijonov ton!! To je vprašanje organiziranosti dela oziroma splošne transportabilnosti na določenem odseku, ki bi jo morali na Minsitrstvu za Infrastrukturo postaviti sedanjemu upravljalcu tega odseka. Ke imamo težave z mednarodno konkurenčnostjo raje povečujemo tehnične zmogljivosti, kakor da bi znali in predvsem razumeli, kaj je organizacija dela. Zato je projektirani drugi tir projektiran za vlakovno kompozicijo do 2000 ton in 160 km/h pri radiju 600 m!!! Ali vam strokovnjaki, ki sta napravili tak projekt, ni vsaj malo nerodno! Eni se igramo z tehniko, drugi za zakoni. Eni lahko delamo, drugi nas usmerjajo po zakonih. Ko je obdobje debelih krav, to je današnji čas, si otroci z nedolžnim nasmehom spominjajo, kako je bilo lepo in se igrajo z obljubami zaprašenih projektov. Pa bo prišlo čez tri do pet let obdobje suhih krav, denarja zmanjka in igre je konec. Za stratega razvoja je govorjenje o zmanjšanju brezposelnosti iz 120.000 na 80.000 pri odhodu 30.000 mladih in 25.000 dnevnih migrantov največja prevara vredna Goebelsove doktrine PR. Zato sedaj opozarjam na prihajajoča leta suhih krav! Govoriti o projektu Drugi tir, da je to preverjen projekt, da so ga mednarodne inštitucije ocenile kot dobrega je spet ena debela laž. Državni sekretar g. Leben ( si zamislite državni sekretar iz neke – moje- države), po njegovi izjavi hodi pol leta vsak teden na Dunaj v Jaspers (svetovalna firma), da so ga vlekli za ušesa in naredili projekt kolikor toliko užiten. Da, hodil je državni sekretar iz moje države v neko tuje podjetje in naredil mojo državo za državico Čum mu Lunga! Nadaljevanje v zavajanju pa še trditev, da smo že dobili 44 mil EUR iz Evrope. Res je, da smo jih dobili z odložnim pogojem, ker moramo skozi realizacijo dokazati, da bodo sredstva učinkovito porabljena. Vprašanje za vse: Koliko je Slovenija morala vrniti sredstev v Bruselj zaradi nepravilnega prikazovanja stroškov na projektih? Resnica je samo ta, da bomo na ta način zavestno zamudili končno majhno povečanje kapacitete iz Luke Koper, ker bodo spretni Avstrijci dve leti pred nami. Isti državni sekretar neče, ne more in ne zna razumeti, da se lahhko z dvotirno progo da zgraditi povečanje kapacitet na 45 milijonov ton po železnici že v štirih letih. Angleži temu pravijo „one way thinking“, mi pa po naše „ fijakarski konj“. Poglejmo naprej, kaj piše DELO (1.septembra 2019) TEŠ 6 in (Drugi tir – vedno pisano v oklepaju zaradi aktualnih igralcev) sta si povezana v naslednjem: Golobič (Židan) je očital, da takrat za Teš 6 (Drugi tir) finančna konstrukcija ni bila zaprta, ni bilo dovoljenj (vseh dovoljenj in raziskav zato namišljenih 44 milijonov iz EU), niti soglasij za priklop na omrežje („zato smo zgradili pri Hrastovljah pomemben objekt, napajalno postajo za 3 milijone EUR“). Uprava in nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne (Slovenskih železnic), poleti 2009 (2018) je direktor uprave postal Borut Meh (???), nista obveščala vlade, niti kot skupščine družbe. (Delo 1.september 2019) Pahor (Cerar) se projektu ni posvečal zaradi pomembnejših nalog in tudi zaupanja svojim ministrom ( Gašperšiču in Počivalšku) , »tak je moj način dela« ( „zato sem zahteval sprejem zakona, ter tako omogočil legalno – KRAJO, z obžalovanjem sem spoznal, da tega državljani ne cenijo“ ). Vesel je bil, da je »vsaj ena investicija takrat ostala« ( „ostala mi je ključna investicija in tako dosegel, da sem lahko 2,2 milijarde prevalil na davkoplačevalce, ker so bili vsi ostali projekti zaradi globalnega stanja gospodarstva brez mojega osebnega vpliva, mene ni bilo nikjer zraven. Menim, da to pa ni prav, predsednika države se mora vedno pohvaliti, ko gre državi dobro, ne pa da se hvali samo gospodarstvenike oziroma državljane. Saj imajo oni izključno pravico delati! Ali se Vam moje razmišljanje ne zdi pravilno“ ). (Delo 1.september 2019) prof. Jože Duhovnik Medvode

preberi več

Projekt Magna: objava pogovorov iz ozadja

1.09.2017

Spoštovani g. Vojko Bernard, predsednik, Pravkar sem prejel informacijo, da se bo NVO Alpeadria green pritožila na izdano okoljevarstveno soglasje za gradnjo koncerna Magna Nukleus v Hočah pri Mariboru. Zaradi zaskrbljenosti nad gospodarskim stanjem v regiji sva se podpisani in g.Boris Sovič, kot nekdanja župana, skupaj prizadevala obrazložiti zadeve vsem NVO  kot stranskim udežencem v postopku. pri tem sva v ponedeljek dne 28. avgusta v Ljubljani organizirala razgovor z vsemi NVO. Žal se tako na najine pisne informacije in vavabilu za razgovor niste niti enkrat odzvali. Celo z g.Gorazdom Marinčkom, predsednikom Slovenskega-e foruma, smo našli glede na pomen projekta za celotno regijo ,skupen jezik in pripravil je svoj predlog, ki ga bo Ministrstvo za gospodarstvo uskladilo z Magno, da s pritožbo ne bi pregnali investicijo mednarodnega koncerna iz Slovenije. Ne vem, kaj je vzrok za morebitno pritožbo Alpeadriagreen. V kolikor gre le za določene pomisleke, potem predlagam, da postopamo enako kot v primeru g.Marinčka in predloge vklučimo v separatno pogodbo. Prepričan sem,da lahko najdemo skupen jezik in zadevo pripravimo tako, da strahovito podhranjena regija ne izgubi možnosti gospodarskega razvoja. Vsak trenutek sem vam na razpolago za razgovor, zato dajem tudi mojo tel. številko  in moj e-mail Vljudno prosim za povratno informacijo. S spoštovanjem, zasl. prof. dr. Alojz Križman, nekdanji rektor Univerze v Mariboru, nekdanji župan Maribora in častni občan Maribora ------- Spoštovani g. Križman Sam sem tudi glasoval kot član AAG in moram reči, da je bila težka odločitev. Kot arhitekt upravičeno trdim, da so bolj primerne lokacije, kot pa obdelovalna zemlja. Kjer bi se lahko hkrati saniralo še opuščene industrijske cone. Prvo napako ste Mariborčani naredili, ko ste odgnali Teslo ker bi bili sedaj svetovni v elektro in elektronski industriji.  Zakaj ste odgnali Siemens, Bosch in BMW? No pa tudi dve leti nazaj, ko se je zanimal IBM in se je potem raje odločil za Hrvaško.Podoben center je zgradil v Brnu pred 10 leti, zelo cveti univerza in sedaj je tam zaposlenih 4.000 ljudi, ki imajo boljše delovna mesta, kot pa čistilci robotov v lakirnici, nihče pa ne omenja, da gre pravzaprav za veliko galvano, ki je postopek pred lakiranjem. Pred 20 leti sem si z skupino študentov strojništva 6 tednov ogledoval industrijo v Ameriki obiskali smo vse od tovarne zobnikov, avtomatskih menjalnikov do montažne linije Cadilakov, , Jon Dear, Boeing , … in tudi novo upravno stavbo Craysler kjer os nameravali zgraditi še tovarno  seveda je tovarna že zgrajena in ogromno območje seveda sedaj že pozidano in premajhno. Lokacija v Hočah je enostavno premajhna za dolgoročno širjenje podjetja, poleg tega pa je zelo blizu letališča, ki se z izjemo nekaj letal mesečno izključno uporablja za šolanje pilotov, kar povečuje nevarnost in je bližina tovarne morda neprimerna. Bodimo odkriti tudi letališče je bila precej zgrešena investicija, glede na bližino letališča Gradec a. Nimajo predvidene uporabe deževnice, ki je kot »mehka« voda idealna za uporabo kot tehnološka voda. Vsaka nova hiša ima danes inštalacijo za sivo vodo.Država bo naredila tir do letališča ne nas »hecat« povejte jasno in glasno naredili jim bo tir do tovarne. PA tudi tir Maribor –Šentilj bo potreboval nazaj drugi tir.Zakaj bojo delavci pri nas manj plačani, ker bo šel prevoz v njihovo škodo, ne pa v višjo ceno izdelka. Zakaj je vizija naše države 37km za enotirni tir »drugi tir«, za razdaljo med Divačo in Koprom 27km, ki se naj bi zgradil v 8 letih. Če pa bi lahko bila domače znanje in domača podjetja za dvotirno železnico zgrajeno v 3 letih enako kot sedaj gradijo v Kopru in četrto leto samo 4,1 km dolg dvotirni predor, brez rizika kraških presenečenj, številnih portalov, ki so dražji na meter kot sam predor in za ceno, ki je predvidljiva in cca 4x nižja. Realna cena interpolirana iz evropskih projektov je tam blizu 3.3000.000.000 € za dvotirni drugi tir s 41 km predorov in 32 portalov. Ločeno mnenje enega od članov AAG, ker so nam iz Elana že nasipali steklena vlakna, kjer smo opozarjali Seaway na smrad topila stirena in neprimerno lokacijo pa so nam poslali Jorga Hodaliča, ki je predaval o čistilnih kanalizacijskih napravah... In smo tudi že imeli požar, ki so ga baje sami zanetili z varjenjem, preden je gorelo v Vrhniki.Moram pa priznati, da je 700 m od prvih hiš dobro izhodišče, da bo lahko Magna v Hočah malo bolj ohlapno skrbela za zračne izpuste, in ne bo zelo motilo najbližjih prebivalcev. Lep pozdrav Andrej Čufer uni. dipl. inž. arh. MBA

preberi več

SMC o prednostih drugega tira z geslom Tovornjake na vlake

27.08.2017

Naslov članka: "SMC o prednostih drugega tira z geslom Tovornjake na vlake" Poslano v objavo na:  Primorske novice, STA Poslano medijem v objavo dne:  26. avgust 2017  Avtor prispevka:          Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekt MBA   Tip pripombe: Neposredno nasprotno mnenje Datum objave na Cenzura.si:  27. avgust 2017 ob 13.35 uri SpoštovaniDovolite kratko lekcijo logistike, ker SMC očitno nič ne ve kako tečejo tokovi moderne logistike in kam grejo trendi v prometu. Najprej čista matematika.Če zložimo na vagone kontejnerje potem je vsakomur jasno, da spravimo do največ dva 6m kontejnerja na en vagon. Običajni kontejnerji so dolgi 40 čevljev ali 12,5 m. Če želimo dodati še tovornjak pomeni še dodatno višino za tovornjak, dodatno težo in se razume tudi dodatni dolžino za kabino tovornjaka, kar pomeni da na isti dolžini vlaka prepeljemo manjše število kontejnerjev oziroma vagonov oziroma največ 1600 ton oz. 2000 ton kar je 24 ali največ 30 vagonov. Da se šoferji vozijo v preko Slovenije je to  nesmisel, ker to draži prevozne stroške in se nabirajo delavne ure. Šoferji pa v  vagonu ne počivajo in je potem spet problem vožnja naprej. Poleg tega vsak kamion ima neko svojo lastno ceno in je nesmiselni drag podstavek za kontejner. Poleg tega pa so pri nas omejene dolžine vlakov z številnimi dolžinami postaj po Sloveniji in tudi vsi stari predori za oprtne vlake (vlak in tovornjak) od Divače do Ljubljane so  prenizki in zato ne vozijo oprtni vlaki na progi Koper Ljubljana. Prevoz z oprtnimi vlaki preko Slovenije NI MOGOČ. Tehnično bo izvedljiv šele čez kakšnih 10 let, finančno Slovenija tega ne bo zmogla, razen če proda vso infrastrukturo tujcem, kar sedaj pripravlja potihoma Mes z sindikati na SŽ. Še več po sanaciji železniškega predora Karavanke bo postal samo enotiren in sedaj omogoča kot dvotiren oprtne vlake kasneje bomo pa še videli, če jim bo uspelo z dodajanjem 25cm betonskega brizganega betona pustiti dovolj prostora za en tir za oprtni vlak. V Ameriki na trg prihaja tovornjak »Nikola« https://nikolamotor.com/  nova tehnologija in linija modernih tovornjakov za velik doseg in lokalnih tovornjakov brez kabine za počitek in bivanje. Vsak tovornjak ima akumulatorje za 160 kilometrov in pa gorilno celico, ki pretvarja vodik v električno energijo. Če je prej stal lizing dizel tovornjaka na mesec 2.000 $ in gorivo nafta 10.000 $ / mesec je sedaj celoten strošek vozila, vodika kot gorivo za prvih milijardo kilometrov in vsi servisi  5.000 $ / mesec.Še več družba ne da bo smo proizvajala, servisirala in zagotavljala gorivo bo tudi posredovala prevoze in s tem zagotovila delo svojim kupcem, da bojo imeli vedno dovolj dela, da bojo lahko odplačevali kredite. Podobna zgodba o Aplovi prodaji filmov in glasbe preko spleta, ki prinese več denarja, kost sama prodaja računalnika, tablice ali telefona. Tako draga stranka SMC, gospa poslanka mag. Lilijana Kuzlovič, STA in Primorske novice, preden kaj sporočite slovenski javnosti se podučite, če pa to govorite iskreno pa povejte! Če boste vztrajali in zgradili enotirni drugi tir bojo prej prišli Tovornjaki na vodik tudi v Evropo in potem bo veljalo geslo „Vlake na tovornjake !“. In kaj potem po tem boste lahko gojili šampinjone v praznih predorih, če tako vstajajo šampioni stranke SMC . Edini način je da bo proga zgrajena prej in to v 4 letih po predlogi dr.Duhovnika. Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekt MBA  

preberi več

Primorske novice