Naslov članka: "SMC o prednostih drugega tira z geslom Tovornjake na vlake"

Poslano v objavo na:  Primorske novice, STA

Poslano medijem v objavo dne:  26. avgust 2017 
Avtor prispevka:         

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekt MBA  

Tip pripombe:
Neposredno nasprotno mnenje

Datum objave na Cenzura.si:  27. avgust 2017 ob 13.35 uri

Spoštovani
Dovolite kratko lekcijo logistike, ker SMC o
čitno nič ne ve kako tečejo tokovi moderne logistike in kam grejo trendi v prometu.

Najprej čista matematika.
Če zložimo na vagone kontejnerje potem je vsakomur jasno, da spravimo do največ dva 6m kontejnerja na en vagon. Običajni kontejnerji so dolgi 40 čevljev ali 12,5 m. Čželimo dodati še tovornjak pomeni še dodatno višino za tovornjak, dodatno težo in se razume tudi dodatni dolžino za kabino tovornjaka, kar pomeni da na isti dolžini vlaka prepeljemo manjše število kontejnerjev oziroma vagonov oziroma največ 1600 ton oz. 2000 ton kar je 24 ali največ 30 vagonov. Da se šoferji vozijo v preko Slovenije je to  nesmisel, ker to draži prevozne stroške in se nabirajo delavne ure. Šoferji pa v  vagonu ne počivajo in je potem spet problem vožnja naprej. Poleg tega vsak kamion ima neko svojo lastno ceno in je nesmiselni drag podstavek za kontejner.

Poleg tega pa so pri nas omejene dolžine vlakov z številnimi dolžinami postaj po Sloveniji in tudi vsi stari predori za oprtne vlake (vlak in tovornjak) od Divače do Ljubljane so  prenizki in zato ne vozijo oprtni vlaki na progi Koper Ljubljana. Prevoz z oprtnimi vlaki preko Slovenije NI MOGOČ. Tehnično bo izvedljiv šele čez kakšnih 10 let, finančno Slovenija tega ne bo zmogla, razen če proda vso infrastrukturo tujcem, kar sedaj pripravlja potihoma Mes z sindikati na SŽ. 
Še več
 po sanaciji železniškega predora Karavanke bo postal samo enotiren in sedaj omogoča kot dvotiren oprtne vlake kasneje bomo pa še videli, če jim bo uspelo z dodajanjem 25cm betonskega brizganega betona pustiti dovolj prostora za en tir za oprtni vlak.

V Ameriki na trg prihaja tovornjak »Nikola« https://nikolamotor.com/  nova tehnologija in linija modernih tovornjakov za velik doseg in lokalnih tovornjakov brez kabine za počitek in bivanje. 
Vsak tovornjak ima akumulatorje za 160 kilometrov in pa gorilno celico, ki pretvarja vodik v elektri
čno energijo. Če je prej stal lizing dizel tovornjaka na mesec 2.000 $ in gorivo nafta 10.000 $ / mesec je sedaj celoten strošek vozila, vodika kot gorivo za prvih milijardo kilometrov in vsi servisi  5.000 $ / mesec.
Še več družba ne da bo smo proizvajala, servisirala in zagotavljala gorivo bo tudi posredovala prevoze in s tem zagotovila delo svojim kupcem, da bojo imeli vedno dovolj dela, da bojo lahko odplačevali kredite. Podobna zgodba o Aplovi prodaji filmov in glasbe preko spleta, ki prinese več denarja, kost sama prodaja računalnika, tablice ali telefona.

Tako draga stranka SMC, gospa poslanka mag. Lilijana Kuzlovič, STA in Primorske novice, preden kaj sporočite slovenski javnosti se podučite, če pa to govorite iskreno pa povejte!

Če boste vztrajali in zgradili enotirni drugi tir bojo prej prišli Tovornjaki na vodik tudi v Evropo in potem bo veljalo geslo „Vlake na tovornjake !“. In kaj potem po tem boste lahko gojili šampinjone v praznih predorih, če tako vstajajo šampioni stranke SMC . Edini način je da bo proga zgrajena prej in to v 4 letih po predlogi dr.Duhovnika.

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekt MBA