Neobjavljeno v Dnevniku

Kako si bomo odpustili, če se sproži CO2 in zaduši 30 mladih staršev, ki bodo presrečni, da so dobili delo v novi fabriki?

10.09.2017

Z vlado uglašeni direktorji podpirajo izgradnjo koruptivnega 2. tira, med prijatelji, brez razpisa! Oni vedo, kdo bo plačal

8.09.2017

Kdo si upa v javnosti trditi, da ni primerjave med TEŠ 6 in Drugim tirom?

1.09.2017

Projekt Magna: objava pogovorov iz ozadja

1.09.2017

Spoštovani g. Vojko Bernard, predsednik, Pravkar sem prejel informacijo, da se bo NVO Alpeadria green pritožila na izdano okoljevarstveno soglasje za gradnjo koncerna Magna Nukleus v Hočah pri Mariboru. Zaradi zaskrbljenosti nad gospodarskim stanjem v regiji sva se podpisani in g.Boris Sovič, kot nekdanja župana, skupaj prizadevala obrazložiti zadeve vsem NVO  kot stranskim udežencem v postopku. pri tem sva v ponedeljek dne 28. avgusta v Ljubljani organizirala razgovor z vsemi NVO. Žal se tako na najine pisne informacije in vavabilu za razgovor niste niti enkrat odzvali. Celo z g.Gorazdom Marinčkom, predsednikom Slovenskega-e foruma, smo našli glede na pomen projekta za celotno regijo ,skupen jezik in pripravil je svoj predlog, ki ga bo Ministrstvo za gospodarstvo uskladilo z Magno, da s pritožbo ne bi pregnali investicijo mednarodnega koncerna iz Slovenije. Ne vem, kaj je vzrok za morebitno pritožbo Alpeadriagreen. V kolikor gre le za določene pomisleke, potem predlagam, da postopamo enako kot v primeru g.Marinčka in predloge vklučimo v separatno pogodbo. Prepričan sem,da lahko najdemo skupen jezik in zadevo pripravimo tako, da strahovito podhranjena regija ne izgubi možnosti gospodarskega razvoja. Vsak trenutek sem vam na razpolago za razgovor, zato dajem tudi mojo tel. številko  in moj e-mail Vljudno prosim za povratno informacijo. S spoštovanjem, zasl. prof. dr. Alojz Križman, nekdanji rektor Univerze v Mariboru, nekdanji župan Maribora in častni občan Maribora ------- Spoštovani g. Križman Sam sem tudi glasoval kot član AAG in moram reči, da je bila težka odločitev. Kot arhitekt upravičeno trdim, da so bolj primerne lokacije, kot pa obdelovalna zemlja. Kjer bi se lahko hkrati saniralo še opuščene industrijske cone. Prvo napako ste Mariborčani naredili, ko ste odgnali Teslo ker bi bili sedaj svetovni v elektro in elektronski industriji.  Zakaj ste odgnali Siemens, Bosch in BMW? No pa tudi dve leti nazaj, ko se je zanimal IBM in se je potem raje odločil za Hrvaško.Podoben center je zgradil v Brnu pred 10 leti, zelo cveti univerza in sedaj je tam zaposlenih 4.000 ljudi, ki imajo boljše delovna mesta, kot pa čistilci robotov v lakirnici, nihče pa ne omenja, da gre pravzaprav za veliko galvano, ki je postopek pred lakiranjem. Pred 20 leti sem si z skupino študentov strojništva 6 tednov ogledoval industrijo v Ameriki obiskali smo vse od tovarne zobnikov, avtomatskih menjalnikov do montažne linije Cadilakov, , Jon Dear, Boeing , … in tudi novo upravno stavbo Craysler kjer os nameravali zgraditi še tovarno  seveda je tovarna že zgrajena in ogromno območje seveda sedaj že pozidano in premajhno. Lokacija v Hočah je enostavno premajhna za dolgoročno širjenje podjetja, poleg tega pa je zelo blizu letališča, ki se z izjemo nekaj letal mesečno izključno uporablja za šolanje pilotov, kar povečuje nevarnost in je bližina tovarne morda neprimerna. Bodimo odkriti tudi letališče je bila precej zgrešena investicija, glede na bližino letališča Gradec a. Nimajo predvidene uporabe deževnice, ki je kot »mehka« voda idealna za uporabo kot tehnološka voda. Vsaka nova hiša ima danes inštalacijo za sivo vodo.Država bo naredila tir do letališča ne nas »hecat« povejte jasno in glasno naredili jim bo tir do tovarne. PA tudi tir Maribor –Šentilj bo potreboval nazaj drugi tir.Zakaj bojo delavci pri nas manj plačani, ker bo šel prevoz v njihovo škodo, ne pa v višjo ceno izdelka. Zakaj je vizija naše države 37km za enotirni tir »drugi tir«, za razdaljo med Divačo in Koprom 27km, ki se naj bi zgradil v 8 letih. Če pa bi lahko bila domače znanje in domača podjetja za dvotirno železnico zgrajeno v 3 letih enako kot sedaj gradijo v Kopru in četrto leto samo 4,1 km dolg dvotirni predor, brez rizika kraških presenečenj, številnih portalov, ki so dražji na meter kot sam predor in za ceno, ki je predvidljiva in cca 4x nižja. Realna cena interpolirana iz evropskih projektov je tam blizu 3.3000.000.000 € za dvotirni drugi tir s 41 km predorov in 32 portalov. Ločeno mnenje enega od članov AAG, ker so nam iz Elana že nasipali steklena vlakna, kjer smo opozarjali Seaway na smrad topila stirena in neprimerno lokacijo pa so nam poslali Jorga Hodaliča, ki je predaval o čistilnih kanalizacijskih napravah... In smo tudi že imeli požar, ki so ga baje sami zanetili z varjenjem, preden je gorelo v Vrhniki.Moram pa priznati, da je 700 m od prvih hiš dobro izhodišče, da bo lahko Magna v Hočah malo bolj ohlapno skrbela za zračne izpuste, in ne bo zelo motilo najbližjih prebivalcev. Lep pozdrav Andrej Čufer uni. dipl. inž. arh. MBA

preberi več

Imamo volilno pravico, glasujmo PROTI! To je edini način upora proti vladi, ki sprejema škodljive odločitve - brez posledic!

14.07.2017

Dvojna cena za enojni tir, s tem stavkom smo želeli organizatorji zbiranja podpisov PROTI spornemu Zakonu o drugem tiru pritegniti državljane, davkoplačevalce, da z zbranimi 40.000 podpisi preprečimo (preventiva) ponovni TEŠ 6! Govoriti po toči je namreč prepozno! Samo z uspešnim referendumom lahko zaustavimo strokovno in politično neumnost vlade, ki rine z glavo skozi zid. No, gospodarski minister Počivalšek je bil po uspešnem zbiranju, v izjavi za novinarje, celo tako aroganten, da nas podpisnike ni označil za državljane Slovenije, ampak le za osebe, ki so podpisale zahtevo za referendum. Ali ne ve, da se je moral vsak podpisnik na UE z dokumentom izkazati kot državljan RS, da je bila nato glasovnica žigosana in veljavna?! Predsednik Državnega zbora M. Brglez bi moral upoštevati našo zahtevo(!), da se referendum izvede sočasno z volitvami predsednika države, saj je to v skladu z načelom racionalnega trošenja davkoplačevalskega denarja, vedno in povsod. Zahtevamo objektivno in celovito informiranost in soočenje strokovnih in političnih mnenj, saj gre za sporen zakon in varianto proge, ki jo je izsilila vladna koalicija brez predstavitve in primerjave (!) med možnimi alternativami tako glede tehnične izvedbe, ekonomskih izračunov in primerjav ter vpliva na okolje. In še, referendum je neposredna oblika demokracije, ki bi jo prav družboslovni doktorji s Cerarjem in Brglezom na čelu morali podpirati, ne pa jo rušiti! Cerarjev medijski spin »verjamem, da bodo ljudje prepoznali, da gre za zdaj ali nikoli« kaže, da gre za ustvarjanje pritiska na javnost, tudi s pomočjo medijev! Po mnenju večine inženirjev - strokovnjakov so vse variante predstavljene na strokovnem posvetu o drugem tiru, v prostorih DS, ki pa se ga vladni predstavnik ni udeležil, tehnično in ekološko primernejše od izsiljene vladne opcije, ki na začetku celo naredi nepotreben velik ovinek proti Italiji. Projekt je star 20 let, ko je bila aktualna povezava s Trstom, ki pa se danes povezuje proti severu z avstrijsko železnico. Tudi študija OECD je pokazala neekonomičnost vladnega projekta! Zakaj je bil zakon v Državnem zboru sprejet s preglasovanjem, čeprav gre za strateško razvojno odločitev o »južni železnici«, ki naj bi izboljšala povezavo Kopra ne le z Divačo, ampak tudi z notranjostjo države? Slovenija potrebuje moderno železnico po celotnem teritoriju! Tudi ime Drugi tir je zavajajoče, saj gre za novo traso enojnega tira z 20 km predorov po zahtevnem in nepoznanem kraškem terenu (za morebitni drugi tir projekt ni izdelan) in ne za drugi tir, ki bi bil dodan že obstoječemu staremu tiru. V predelu, ki je za staro progo kritičen (požari, hrup) omogoča rešitev problema projekt strokovne skupine (dr. Duhovnik) s 4 km predora, dodan pa je tudi drugi tir in modernizacija stare proge. Zakaj se vlada noče pogovarjati z inženirsko stroko? So posli že dogovorjeni z novimi gradbenimi baroni? Vrednost dvotirne proge po predlogu strokovne skupine je 800 milijonov, medtem, ko je izhodiščna vrednost enojnega vladnega drugega tira (nova trasa) okoli 1,4 mrd evrov brez pripravljenega projekta za izvedbo del! In še, projekt strokovne skupine omogoča hitrejše (za 4 leta) dokončanje del. In še vprašanje: Zakaj je ustanovljena družba 2TDK za 27 km proge (za 45 let), če pa ostalo infrastrukturo upravljajo Slovenske železnice? Kaj se skriva v ozadju 2TDK, ki jo vodi znani »igralec« M. Dragonja, nekdaj zaposlen tudi v NLB? Dokler bo katerakoli vladajoča koalicija na diktatorski način in brez odgovornosti (kazenske in materialne) sprejemala pomembne več sto milijonske odločitve, bo referendum edini način za rušenje škodljivih projektov (korupcija) za državo. Iva Pavlin Žurman

preberi več

Ko novinarka Dnevnika Anja Hreščak za "potrebe ljudstva" ve o tehniki več, kot inženirska stroka!?

29.06.2017

Dnevnik;  Anja Hreščak, 21. junij 2017 odstavki izpisani v nepoudarjenem tisku so originalni prispevki komentatorke ga. Anje Hreščak, odgovori so izpisani v poudarjenem izpisu. Pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru svojega namena – to je sprememba trase – ne bodo uresničili niti, če bo po nekem čudnem spletu okoliščin na referendumu dosežen potreben kvorum in bo najpomembnejši zakon vlade Mira Cerarja padel. Trasa, po kateri bo speljan drugi tir, je namreč določena v državnem prostorskem načrtu. Po petih letih strokovnih in političnih usklajevanj jo je leta 2005 zakoličila (prva) vlada Janeza Janše. SDS danes demolira tisto, kar je pred nekaj več kot desetletjem sprejela. A pri politiki je vselej tako, da demagogija prevlada nad dejstvi. Odgovor: Predsednik vlade je predlagal ministrskemu zboru po sestanku z županom Boris Popoviču (dva člana v Nadzornem svetu Luke Koper, dvotirna proga itd….- zrelo za KPK skladno s prijavo ga. Alenke Bratušek, Zmaga Jelinčiča…..) , da je potrebno po trasi drugega tira zagotoviti izgradnjo dvotirne proge. S sklepom vlade je sprejeti DPN (državno prostorski načrt) padel, ker so se pomembno spremenili prostorsko ureditveni pogoji in predvsem niso izpolnjeni pogoji okoljskih soglasij. Če se pri razširitvi profila dostopnih poti ugotovi, da ni zakupljena zemlja za pravico graditi na svoji zemlji, pomeni, da gradbeno dovoljenje ni veljavno. Če se ugotovi, da investitor nima v lasti zemljišč po katerih bo gradil po izdanem gradbenem dovoljenju je izdano gradbeno dovoljenje neveljavno. Zato se pomudimo le pri dejstvih. Kaj pravzaprav predlagajo pobudniki referenduma kot alternativo? Profesor Jože Duhovnik pravi, da bi bilo mogoče zgraditi drugi tir za 800 milijonov evrov. Proga bi bila speljana ob Kraškem robu, torej natanko tam, kjer je speljana obstoječa železnica, prevoz tovora pa bi temeljil na inovativni metodi, ki je za tovorni promet ne uporabljajo nikjer na svetu. Kakšen sistem, za hudiča, pa sploh je to? Temelji na ideji, da bi lokomotivo s tovorom v klanec potiskal potisni voziček, navzdol pa jo zaviral. »To je vsa filozofija,« pravi Duhovnik. Odgovor: Ocena stroškov izgradnje je izvedena s strani inženirskega podjetja INFRA/ILF in je mednarodno primerljiva, torej nima korenine v slovenskih ekonomskih krogih, ki žal niso mednarodno relevantni. Proga po projektu, ki je javno predstavljen ne poteka po Kraškem robu, kakor je nepravilno predstavljeno s strani ga. Anje Hreščak. Proga poteka po trdnem terenu tako med Divači do Prešnice kot od Rižana do Kopra. Od Prešnice do Rižane pa gre v tunelu skozi eno geološko plast glede na dosedanje raziskave. Za tovorni promet se uporablja v Švici, kjer je tudi podjetje z referenco. Kdo tega ne pozna in trdi, da je gledal moje predstavitve, ima težave pri spremljanju predavanj, saj ja bilo predstavljeno slovenski javnosti v predavanju z 54 diapozitivi najmanj 8 diapozitivov izvedenega projekta v Švici. Da to je vsa filozofija, da projektanti celo izračunamo objekte tako da jih dimenzioniramo, drugi pa z pomanjkljivo fizikalno predstavo upajo take objekte ocenjevati. A to ni vsa filozofija. Zamolčano ostaja dejstvo, da Duhovnikova ideja temelji na obnovi obstoječe proge, ki jo delavci Slovenskih železnic mukoma krpajo že zadnje desetletje in za katero so vse strokovne ocene pokazale, da je nadaljnje krpanje nesmiselno. O tem so se zedinili že leta 1996, ko je bila narejena prva študija upravičenosti gradnje drugega tira, ki je pokazala, da »s tehnološko reorganizacijo obstoječe proge in s posegi v obstoječo infrastrukturo ni mogoče obvladati predvidenega prometa in ustvariti rezervnih kapacitet na železnici, potrebnih za razvoj pristanišča v Kopru«. Odgovor: Duhovnikova filozofija temelji na dejstvu, da SŽ staro progo pri enotirni progi po trasi drugega tira v celoti želijo izkoriščati še naprej in naprej do leta 2050 in še čez. Šele jasna projektna izhodišča Duhovnikove filozofije, da Luka Koper potrebuje dvotirno progo je zganila bistre glave ministrskega zbora, ki se je po dogovoru z županom Borisom Popovičem z predsednikom vlade Mirom Cerarjem in čivkom za javnost naenkrat prikazala kot zahteva za dvotirno progo po trasi Drugega tira. Res je leta 1996 ali bolje leta 2002 je skupina projektantov, ki so do danes še neimenovani (zakaj za hudiča se skrivajo, če so strokovnjaki!!!) ugotovila na takratnem poznavanju stanja in gradnje železniških prog, da je obstoječa trasa neprimerna. Lahko si gredo ogledati stanje na kitajskih železnicah (mimogrede Duhovnik je predaval na fakulteti, kjer razvijajo hitre vlake) in isti strokovnjaki so priklopila transformatorske napajalne postaje na progi Pragersko-Hodoš tako, da je lahko naenkrat peljal samo en električni vlak (6,5 MW) Obstoječa železnica je bila namreč pred petdesetimi leti zgrajena za nizke obremenitve. Speljana je po Kraškem robu in mestoma vklesana v golo skalo, ki se na desni dviga v navpično steno, na levi pa pada v gozdnati prepad. Tudi po sto dvajset vlakovnih kompozicij s peskom, premogom, koruzo, pšenico, sadjem, živalmi, avtomobili, bencinom, kerozinom, železom, ljudmi in zabojniki z malodane vsem, kar človeku pade na pamet vsak dan, vsako noč, vsako uro, seka kraške vasi dobesedno na pol. Vlaki vozijo manj kot meter stran od stanovanjskih hiš. Ob predvidenem povečanju tovora v Luki Koper bi torej, tako predlaga profesor Duhovnik, tam mimo vozilo več kot dvesto vlakov na dan. Kraševci so bržkone navdušeni. Odgovor: Tudi tu je ga. Anja Hreščak udarila popolnoma mimo. Predlog Duhovnika IZRECNO ne uporablja prehod preko Kraškega robu, in če tega ob spremljanju vseh predavanj Duhovnika in drugih javnih predstavitev nekdo tega ne razume, potem pa je to problem prostorske orientacije. Res pa je, da prav vladni projekt ZAHTEVA popolno uporabo stare proge z vsemi naštetimi vsebinami, ki jih nazorno prikazuje ga. Anja Hreščak. Torej bi morala v komentarju končno povprašati prišepetovalce iz DRI, g. Dragonjo, Lebna, dr. Gašperšiča in seveda predsednika Vlade, ki se bo do zadnjega diha boril za nevarno progo preko Kraškega robu oziroma sten in prepadov nad kraškimi vasicami. Najbrž nekdo ne more razumeti, da inženirji razumemo fiziko narave tako, da jo znamo popisati z enačbami torej napišemo zakonitosti, ki v naravi veljajo in ne opisujemo neka stanja, ki zmotno uporabljajo metafiziko zaradi nepoznavanja matematike. Alternativa, ki jo predlaga profesor Duhovnik in so jo posvojili pobudniki referenduma, je edina alternativa vladnemu predlogu, ki jo imamo. Druge dileme se osredotočajo na ocenjene stroške drugega tira. Toda ne glede na to, na koliko parlamentarnih odborih za infrastrukturo se bodo poslanci SDS še pridušali o tem, da je drugi tir predrag, bo tudi to navsezadnje zgolj izguba časa. Ceno bodo določili edinole gradbinci, ki se bodo prijavili na razpis. Ne ministrstvo, ne Vili Kovačič in ne poslanci. Bi pa slednji potrjevali pogoje sodelovanja Madžarske pri projektu. A tudi to je ostalo zamolčano. Odgovor: Ceno določajo izvajalci. Da res je. vendar brez dodatnih del, in ne tako da se pripravijo slabi projekti zato, da je mogoče dvigati ceno. Če pa je izgradnja tako enostavne zasnove lahko že uporabljena v letu 2023 in ne tako kot pri vladinem projektu šele v letu 2034, potem pa je potrebno resno prevetriti projektno nalogo in tiste, ki so spisali tako projektno nalogo. Sicer pa zakaj ga. Anja Hreščak in njej podobni ne kupujejo vsak dan kavico in rogliček za štirikrat dražje ali kar plačajo. Zato, ker gre to iz njene denarnice, če pa gre plačilo iz sredstev davkoplačevalcev pa se lahko piša in zavaja na dolgo in široko. Duhovnik je začel razmišljati o funkcionalno primernejši rešitvi: (1.) ker je minister Gašperšič rekel, da drugega tira ne rabimo, (2) ker je nato zaradi dobre ministrske plače ugotovil po enem tednu, da drugi tir rabimo, (3) ker je najprej trdil, da je cena okoli 700 milijonov, (4) ker je nato ob prišepetovalcih ugotovil, da je primerna cena okoli 1,4 milijarde, (5) in nato za zavarovanje hrbta naročil mednarodno recenzijo, ki jo nobeden od domačih strokovnjakov (njegovih kolegov ni hotel potrditi. Tako oplemeniten dialektičen miselni proces je mogoč samo če se nekdo dela iz resnih projektov norca. Duhovnik vseskozi trdi, da Luka Koper potrebuje dvotirno progo in da je njen razvoj utemeljen s podaljšanjem pomola, poglobitvijo morja (spet resnični dokazi o pomoči luški upravi) in da brez tretjega pomola Luka koper ne bo prišla do 50 milijonov ton. To pa niso več komentarji raznih škarpen ali popoldanskih komentarjev to pa je resen strateški pogled vnaprej. Zakaj pa je bi vrgli proč izvedene razširitve na postajah Divača, Kozina Černotiče itd, zato da bi imeli potniški promet v dvajsetkilometrskem tunelu brez ene potniške postaje, pa ve samo strateški načrtovalec ovinkaste vladne variante. Vse ure parlamentarnih razprav, tiskovne konference Zbora za republiko, zbiranje podpisov za razpis referenduma in navsezadnje referendum sam so – fantastična predvolilna kampanja. Razgreto ozračje ob pričakovanju razsodbe arbitražnega sodišča – še zlasti če bo ta neugodna – in nasprotovanju investiciji Magne v Hočah daje izjemen veter v jadra zgolj Janezu Janši. Ne gre torej za traso drugega tira, ne za metodo gradnje in navsezadnje niti ne za ceno projekta, pač pa za trasiranje najugodnejšega izhodiščnega položaja za parlamentarne volitve – čim prej, tem bolje zanj. Odgovor: ob 15 PR-ovcih, ki imajo vsi varnostno presojo vladnega uslužbenca v vladnih sobanah plačanih s strani davkoplačevalcev morda pomeni to, da pa je davkoplačevalcem le prekipelo in da imajo dovolj tujih svetovalcev od Mosada pa do potomcev SHS-a, če že SFRJ ne želite diskreditirati. Prof.dr.Jože Duhovnik Department for Design and Transport Sistems Head of LECAD/Ljubljana and LECAD Group Faculty for Mechanical Engineering University of Ljubljana

preberi več

Dnevnik